تعمير تلويزيون آب خورده

۱۱ بازديد

تعمير تلويزيون آب خورده ممكن است؟ اين سوالي است كه معمولا براي تمامي افرادي كه با مشكل خرابي تلويزيون در اثر آب مواجه مي شوند پيش مي آيد. در اينجا به اين سوال شما پاسخ خواهيم داد با ما همراه باشيد.

در اينجا بايد بگوييم كه براي تعمير تلويزيون آب خورده از دستگاه جديد و مخصوصي استفاده ميشود اين دستگاه، دستگاه فلت زن نام دارد كه تعمير تلويزيون آب خورده توسط آن در تعميرگاه انجام ميشود. دستگاه فلت زن يكي از پيشرفته ترين تجهيزات در صنعت تعمير تلويزيون محسوب ميشود.

آب خوردگي به عنوان يكي از رايج ترين دلايل خرابي تلويزيون در ايران است و تنها راه حل شركتهاي ايراني براي حل اين مشكل تعويض كل پنل تلويزيون است، و نكته ي قابل توجه اينجاست كه پنل يك تلويزيون به تنهايي 50 تا 70 درصد قيمت تلويزيون را شامل مي گردد و بسيار گران است به همين دليل عده اي ترجيح مي دهند كه به جاي تعويض پنل و هزينه صرف تعمير تلويزيون قديمي خود كردن تلويزيون جديد خريداري كنند زيرا تفاوت قيمتي زيادي با تعويض پنل نخواهد داشت.

علت آب خوردگي تلويزيون

آب خوردگي يك تلويزيون ممكن است در اثر اسپري كردن آب بر روي شيشه تلويزيون و يا در حين تميزكاري و يا حتي در اثر بخار آب موجود در محيط صورت پذيرد. براي تميزكاري و يا گرد و غبار گيري تلويزيون هيچ وقت نبايد به طور مستقيم به صفحه تلويزيون آب يا شوينده را اسپري كنيم در غير اين صورت درگير تعمير تلويزيون آب خورده مي شويد.

مناطقي كه در اثر آب خوردگي آسيب مي بينند شامل برد آدرس پنل،اتصالات موسوم به فلت پنل و يا حتي برد tcon تلويزيون مي باشد.

از نشانه هايي كه در اثر آب خوردگي تلويزيون ميبينيد ظاهر شدن خطوط رنگي عمودي و يا هاله نواري سفيد بر روي تصوير است و يا تصوير بعد از مدتي كلا قطع مي شود در حالي كه صداي تلويزيون نرمال و بدون مشكل پخش مي شود، اگر در تلويزيون خود نشانه هاي بالا را مشاهده كرديد تلويزيون شما به احتمال زياد دچار آب خوردگي شده است .

بعضي وقتها آب خوردگي تلويزيون مي تواند نا محسوس باشد، يعني اينكه شما متوجه نشويد كه چطور و چگونه آب وارد تلويزيون شما شده است. براي جلوگيري از اين اتفاق به اين نكته توجه كنيد:

هرگز تلويزيون را نبايد نزديك به آشپزخانه و يا زير دريچه كولر قرار داد. حتي چندين قطره كوچك آب بر روي صفحه تلويزيون باعث آسيب رسيدن به آن مي شود.

و همچنين هرگز در جاي كه بخار آب زياد است به طور مثال در كنار پنجره شما كه با گرم و سرد شدن هوا باعث ايجاد قطرات آب بر روي شيشه مي شود تلويزيون خود را قرار ندهيد در غير اينصورت درگير تعمير تلويزيون آب خوردهخود مي شويد.

نشانه هاي تلويزيون آب خورده:

  • از اولين نشانه هاي آب خوردگي تشكيل خطوط رنگي عمودي در صفحه تلويزيون است كه نشانه خراب شدن اتصالات پنل است.
  • قطعي كامل تصوير نيز نشانه اي از تخريب برد tcon و برد است و يا حتي  تخريب برد main در صورت آب خوردگي زياد مي باشد.

اگر عمر تلويزيون شما 5سال به بالا است و مطمئن هستيد دليل خرابي و اين نشانه براي آب خوردگي نيست اين احتمال دارد كه آب خوردگي ناشي از بخار آب موجود در هوا  مي باشد.

هنگام آب خوردگي تلويزيون چه كاري بايد انجام داد

در صورتي كه در چنين شرايطي قرار گرفتيد و تلويزيون شما دچار آب خوردگي شد،

  • اولين كاري بايد انجام دهيد تلويزيون را از برق بكشيد.
  • با يك دستمال تميز قسمت هاي كه خيس شده است را خشك كنيد.

دقت كنيد به هيچ عنوان از وسايل گرمايشي مانند سشوار براي خشك كردن تلويزيون استفاده نكنيد. زيرا بر خلاف تصور شما استفاده از وسايل گرمايشي بيشتر باعث آسيب زدن به قطعات تلويزيون مي شود.

  • بعد از خشك كردن تلويزيون به هيچ عنوان دوباره تلويزيون را به برق نزنيد زيرا حداقل يك تا دو روز زمان لازم است كه قطعات داخلي تلويزيون خشك شود.
  • بعد از يك يا دو روز تلويزيون به برق بزنيد
  • اگر خط عمودي يا افقي مشاهده كرديد تلويزيون را بلا فاصله خاموش كنيد. اگر تصوير تلويزيون شما عادي بود كه مشكل حل شده است.

هرگز با ديدن نشانه هاي آب خوردگي با همان حالت از تلويزيون استفاده نكنيد. اگر با همان حالت از تلويزيون استفاده كنيد آسيب ديدگي تلويزيون بيشتر مي شود و هزينه تعمير تلويزيون بالا مي رود و در بعضي مواقع غير قابل تعمير مي شود.

راه جلوگيري از آب خوردگي تلويزيون:

جهت جلوگيري از آبخوردگي تلويزيونهاي LED و LCD به سه نكته زير دقت كنيد :

  • از اسپري كردن مايع پاك كننده روي صفحه تلويزيون جدا خودداري كنيد.
  • از قرار دادن مايعات در نزديك تلويزيون بپرهيزيد.
  • علت اكثر تلويزيون هاي آبخورده در هنگام بازي كودكان بوده است، مراقبت هاي لازم را انجام دهيد.

مشاوره تعمير

براي مشاوره و تعمير تلويزيون خود با آرادتكنيكال تماس بگيريد ما با متخصصين و بهترين تجهيزات سعي بر اين داريم تا با كيفيت ترين و كم هزينه ترين خدمات را به شما عزيزان ارائه دهيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.